×

Błąd

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /images/KLASA_IIG/Gminny_Konkurs_Czytania

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /images/KLASA_IIG/Gminny_Konkurs_Poezji

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /images/KLASA_IIG/Aschenputtel

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /images/KLASA_IIG/Nocka2

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /images/KLASA_IIG/Malowanie_tablic

×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/KLASA_IIG/Gminny_Konkurs_Czytania

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/KLASA_IIG/Gminny_Konkurs_Poezji

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/KLASA_IIG/Aschenputtel

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/KLASA_IIG/Nocka2

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/KLASA_IIG/Malowanie_tablic

Artykuły

Erasmus +

PROGRAM POWER

Mobilność edukacyjna

Mobilność kadry edukacji szkolnej

projektu

Od 2017 roku szkoła uczestniczy w projekcie PO WER pt: Zachęćmy każdego do nauki języka obcego.

Uczestnicy projektu, podczas spotkań zespołu projektowego opracowali Europejski Plan Rozwoju Szkoły, w którym opisano zdiagnozowane potrzeby naszej placówki. Okazało się, że obszarem wymagającym dużego wsparcia jest udoskonalenie umiejętności językowych naszej kadry dydaktycznej.

W projekcie bierze udział pięć uczestniczek: Katarzyna Pajsert, Daria Płygawko, Ilona Pruchnik, Ewa Szałek i Monika Szczepaniak - Cichocka. Każda z nich zdecydowała się na inny kurs językowy lub metodyczno-językowy, dlatego plan zagranicznych mobilności edukacyjnych jest bardzo zróżnicowany. Wszystkie wyjazdy odbywają się w czasie wakacji 2017roku, aby nie dezorganizować pracy szkoły. Uczestniczki projektu w najbliższym czasie wyjadą do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i na Maltę.

Zarządzanie projektem jest sterowane przez dwie koordynatorki inicjatywy: Darią Płygawko           i Katarzynę Pajsert, a także dyrektora szkoły, pana Marcina Szydłowskiego.

 


 

Lekcja europejska

 

W październiku uczniowie klasy II i III Gimnazjum wzięli udział w lekcji europejskiej „ Europejskie CV”, przeprowadzonej przez konsultanta z Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct – Poznań. Planując kształcenie się, zdobywanie doświadczeń lub podejmowanie pracy za granicą, ważne jest przedstawienie własnych umiejętności, kompetencji w przejrzysty sposób. Taką możliwość daje Europass. Podczas zajęć gimnazjaliści nauczyli się samodzielnie wypełniać Europass – CV.

 

No images found.

 

 


 

 

 

 

„Deutsch hat Klasse“

niemiec

 

      Jesteśmy uczniami klasy I Gimnazjum i bierzemy udział                            w projekcie/konkursie „Deutsch hat Klasse/ Niemiecki ma klasę”, którego organizatorem jest Goethe - Institut w Warszawie.

     Klasa to miejsce, w którym spędzamy większą część dnia. To tutaj nawiązujemy przyjaźnie, dyskutujemy, podejmujemy decyzje. Klasa jest również dla nas miejscem przekazywania wiedzy. Z tego powodu rozpoczęliśmy projekt „Niemiecki ma klasę”.

      Od września tego roku uczymy się języka niemieckiego i chcemy dokonać zmian w aranżacji naszej sali lekcyjnej. Pragniemy stworzyć salę do języka niemieckiego, w której nauka tego języka będzie przyjemnością, a sam język okaże się niezwykle prosty.

   Prosimy dyrekcję i nauczycieli o pomoc, cierpliwość                                       i wyrozumiałość w trakcie trwania zmian w naszej klasie.

O zachodzących zmianach będziemy Was informować.

 

To właśnie my, chętni i gotowi do wprowadzania zmian:

P1070031 640x480

Nasze pierwsze spotkanie i zadanie. Przygotowujemy plakat o Naszym zespole. Teraz czujemy, że to Nasze miejsce, a nie anonimowa klasa dla wszystkich.

P1070027 640x480P1070028 640x480

 P1070029 640x480P1070036 640x480

23 listopada odwiedziła nas pani Monika Lagowska z Instytutu Goethego i wzięliśmy udział w grze edukacyjnej "Klasa z klasą". Podczas gry staliśmy się aktorami wcielając się w role dyrekcji, rady nauczycieli, rodziców i uczniów.

W szkole w Złotej Górze zamknięto sklepik, co zrobimy???

Dzięki naszej kreatywności, umiejętnością współpracy i  dyskutowania odnieśliśmy sukces!

P1070037 640x480P1070041 640x480P1070042 640x480

P1070044 640x480P1070045 640x480P1070046 640x480

P1070047 640x480P1070048 640x480P1070049 640x480

 P1070051 640x480P1070052 640x480P1070053 640x480

P1070053 640x480P1070054 640x480P1070055 640x480

P1070058 640x480P1070059 640x480P1070061 640x480

P1070063 640x480P1070076 640x480P1070077 640x480

Nasze spotkanie organizacyjne: zbieramy pomysły i dyskutujemy. Po burzliwych rozmowach na szczęście dochodzimy do konkretnych ustaleń.

P1070082 640x480 P1070081 640x480P1070083 640x480

P1070084 640x480

 

Nasze pomysły przedstawiamy Dyrektorowi, który obiecuje nas wspierać    i nam pomagać.

20161207 095655 640x360P1070122 640x480

Pierwsza zmiana w naszej sali!!! 

Pan Dyrektor podarował nam rzutnik, a rodzice zamontowali go.

Bardzo dziękujemy!

P1070079 640x480

 Na wprowadzenie zmian potrzebne są pieniądze ... Ale skąd ???

Nasze kochane mamy upiekły pierniki, my je dekorujemy:

P1070102 640x480P1070103 640x480P1070104 640x480

P1070105 640x480P1070106 640x480P1070107 640x480

 P1070108 640x480P1070109 640x480P1070110 640x480

 P1070111 640x480P1070112 640x480P1070113 640x480

 i sprzedajemy:

P1070115 640x480P1070116 640x480P1070117 640x480

 P1070118 640x480P1070118 640x480

Piszemy również listy do sponsorów:

 P1070307 480x640

Ze sprzedaży pierników i dzięki sponsorom uzbieraliśmy 880 złotych!!!

Uskrzydleni zabieramy się do dalszych prac:

 

Przygotowujemy plakaty:

 

P1070124 640x480P1070125 640x480P1070126 640x480

P1070241 640x480P1070243 640x480P1070275 640x480

Malujemy salę i flagę:

P1070151 640x480P1070165 640x480P1070169 640x480

 P1070174 640x480P1070190 640x480P1070213 640x480

Szlifujemy,  składamy i lakierujemy skrzynię na poduszki:

P1070206 640x480P1070209 640x480P1070212 640x480

 P1070237 640x480P1070229 640x480P1070281 640x480

 Wiktoria dzielnie i bardzo profesjonalnie maluje koszyk na plakaty:

P1070202 640x480

Przygotowujemy tablice rodzajników:

P1070204 640x480 P1070205 640x480

Sprzątamy, porządkujemy:

P1070269 640x480P1070276 640x480

Niestety pewne prace wymagają fachowej pomocy. Na szczęście tata Moniki i Pan Wiesiu są z nami!

P1070277 640x480

Pomaga nam również Pani Hania:

P1070295 640x480

Od firmy PAC otrzymaliśmy nowe rolety czarno-czerwone-żółte:

DSCN0378 640x480

Dziękujemy!!!

 

Ostatnie poprawki:

P1070297 480x640P1070278 480x640P1070271 640x480

Co jest nowe?

Regał, skrzynia na poduszki, kosz na plakaty, flaga Niemiec

P1070279 640x480

Magnetyczna mapa Niemiec

P1070306 480x640

Tablice rodzajników

P1070356 480x640P1070357 480x640P1070358 480x640P1070359 480x640

Biurko, laptop, rzutnik, glośniki

P1070355 480x640

Doniczki, kwiaty

P1070360 640x480

Biała tablica

P1070380 640x480

Rolety (czarno-czerwone-żółte), poduszki

P1070374 640x480

Tablica naszej klasy

P1070412 640x480

Plakaty

P1070363 640x480P1070364 640x480P1070365 640x480

Uczymy się tu także innych przedmiotów

P1070284 640x480P1070378 640x480

Niestety nie mamy nowych ławek, ale często je przestawiamy

P1070419 640x480P1070368 640x480

 

To jeszcze nie koniec...

 

Oceniamy nasz projekt, nasze zaangażowanie, prace w grupach i              atmosferę panującą podczas trwania projektu:

 

            P1070398 640x480P1070395 640x480

 

 Jesteśmy zadowoleni z efektu i dumni z siebie!

Z całego serca dziękujemy naszym darczyńcom za wsparcie finansowe, rzeczowe i pomoc:

 

Dyrektor Marcin Szydłowski

Rada Rodziców

Rodzice uczniów kl. IG

Altan – Bud

Bricomarche

Gawroński Sp. Z o.o.

PAC Sp. Z o.o.

Troja s.c. Kowalewscy J.A., Olejniczak S.

Artfol – plus

Państwo Edyta i Grzegorz Wróbel

Państwo Marzena i Karol Okoniewscy

Pan Wiesław Skrzypiński

Państwo Katarzyna i Przemysław Michalewicz

Pani Hanna Kaczmarek

Pani Ewa Włodarczak

Pani Karolina Roszak

Pani Renata Brylewska

Pani Anna Szczepaniak

Pani Anna Baranowska

Stolarstwo Adam Hołderny

 

Obejrzyjcie prezentację, jak przebiegały prace i jaki jest efekt końcowy.

 

 
 
Ogromne zaskoczenie i niespodzianka: znaleźliśmy się w finałowej trójce  i jedziemy do Warszawy na finałową galę!!!
Nasz trzydniowy pobyt w całości finansuje Instytut Goethego. Jesteśmy przeszczęśliwi...
Jest to dla nas wielkie wyróżnienie i nagroda za ciężką, lecz bardzo przyjemną pracę.
Trzymajcie za nas kciuki!
 
 
 
26 kwietnia gościliśmy w naszej szkole i klasie przedstawicieli Goethe Institut z Warszawy: koordynatorkę projektu Panią Ewę Dorotę Ostaszewską i Pana Andrzeja Pomianowskiego. Po spotkaniu z Panem Dyrektorem goście obejrzeli efekt naszej pracy i porozmawiali z każdym uczestnikiem projektu. Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze przy pysznym cieście. Nasze mamy kolejny raz stanęły na wysokości zadania!
 
 
Teraz z niecierpliwością czekamy na wyjazd do Warszawy...
 
P1070471 640x480P1070472 640x480P1070473 640x480
P1070474 640x480P1070476 640x480P1070475 640x480
 
 
WYGRALIŚMY!!!
Zajęliśmy I miejsce w kategorii Pierwszy udział - Gimnazja!!!
Podczas uroczystej gali w Pałacu Nauki i Kultury dowiedzieliśmy się, że zwyciężyliśmy w projekcie. Możemy teraz powiedzieć, że niemiecki w naszej szkole ma teraz klasę!
Podczas uroczystości Ambasador Niemiec, pan Rolf Nikel wręczył nam nagrody. Otrzymaliśmy grant finansowy w wysokości 2000 zł, który będzie przeznaczony na przedsięwzięcie związane z językiem niemieckim, puchar i imienne dyplomy uznania. 
 
IMG 1429 640x480
 
IMG 1412 640x480IMG 1413 640x480
IMG 1414 640x480IMG 1416 640x480
IMG 1420 640x480IMG 1434 640x480
 
Nasza radość była ogromna:
 
IMG 1441 640x480IMG 1442 640x480
 
 
Dzięki Goethe Institut, pani Ewie Ostaszewskiej - koordynatorce projektu i jej współpracownikom, pani Monice Łagowskiej i panu Andrzejowi Pomianowskiemu przeżyliśmy w Warszawie niesamowitą przygodę.
Dziękujemy!!!
 
Podczas trzech dni spędzonych w Warszawie zwiedziliśmy dom urodzenia Fryderyka Chopina i park w Żelazowej Woli, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Świątynię Opatrzności Bożej i Starówkę.
 
IMG 1375 640x480IMG 1499 640x480
P1070499 640x480P1070504 640x480
P1070505 640x480P1070538 640x480
P1070541 640x480P1070543 640x480
P1070546 640x480P1070497 640x480
 
 
Natomiast 1. czerwca wzięliśmy udział w przygotowanej przez Goethe Institut grze miejskiej. Odkryliśmy unikalne miejsca w Warszawie, od wizyty u lokalnego malarza, przez wjazd na XXX piętro Pałacu Nauki i Kultury, do ozdabiania pierników i zagrania w karty z warszawskim cwaniaczkiem.
 
IMG 1383 640x480IMG 1385 640x480IMG 1391 640x480
P1070517 640x480P1070512 640x480P1070522 640x480
P1070523 640x480IMG 1403 640x480IMG 1405 640x480
 P1070515 480x640IMG 1392 480x640IMG 1437 480x640IMG 1394 480x640
 
cdn?
 
Niestety jako laureaci nie możemy brać ponownego udziału w projekcie, ale to nie koniec naszej przygody z językiem niemieckim.
 
Monika wzięła udział w Gminnym Konkursie Pięknego Czytania w Języku Niemieckim. W konkursie wzięło udział 13 uczniów z Gminy Śrem, a Monika zajęła 3 miejsce.

{gallery}KLASA_IIG/Gminny_Konkurs_Czytania{/gallery}

 

22 marca w Szkole Podstawowej nr. 5 odbył się Gminny Konkurs Recytatorski Poezji Obcojęzycznej. Monika zajęła trzecie miejsce w kategorii Gimnazja rezytując wiersz "Kinder wollen sich bewegen". Gratulacje!

 

{gallery}KLASA_IIG/Gminny_Konkurs_Poezji{/gallery}

 

Bardzo aktywnie włączyliśmy się w obchody Dnia Języków Obcych. Z naszą wychowawczynią przygotowaliśmy przedstawienie Aschenputtel (Kopciuszek) w języku niemieckim, Wiktoria J. i Antek prowadzili uroczystość, a Zuzia i Wiktoria R. przygotowały inscenizację.

 

{gallery}KLASA_IIG/Aschenputtel{/gallery}

 

 Nasza sala do nauki języka niemieckiego nadal się zmienia.

W piątek 11 maja odbyła się nocka klasowa. Tym razem połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Oprócz leniuchowania chcieliśmy trochę popracować: robiliśmy z europalet kanapy do naszej sali. Chlopacy szlifowali, a dziewczyny malowały. Kolejny raz z pomocą przyszli nam rodzice: tata Klaudii i tata Pawła pomogli nam składać kanapy, a tata Kuby M. i pan Wiesiu załatwili palety. Bardzo dziękujemy! Bez Ich pomocy nie dalibyśmy rady.

{gallery}KLASA_IIG/Nocka2{/gallery}

Przemalowaliśmy również nasze tablice korkowe:

 {gallery}KLASA_IIG/Malowanie_tablic{/gallery}

 

 
 

Edukacja Twoją Szansą - rok szkolny 2012/2013

loogo
Edukacja Twoją Szansą – wsparcie uczniów i uczennic z gminy Śrem

Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,

Działania 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług świadczonych w systemie oświaty,

Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
W ramach Projektu zostaną przeprowadzone następujące zajęcia:

1) dla uczniów/uczennic szkół podstawowych:
a) zajęcia pozalekcyjne:
– język polski w wymiarze 58h/grupa,
– język angielski w wymiarze 58h/grupa,

b) zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:
– matematyka w wymiarze 50h/grupa,

2) dla uczniów/uczennic szkół gimnazjalnych:
a) zajęcia pozalekcyjne:
– efektywna nauka w wymiarze 50h/grupa,

b) doradztwo zawodowe w wymiarze 2h/os., prowadzone w formie zajęć indywidualnych przez doradców zawodowych;

 

 

 

ZAJĘCIA DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

 

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE - JĘZYK POLSKI

 

Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego będą prowadzone według nowoczesnych, nie praktykowanych powszechnie w szkołach, metod nauczania. Podczas zajęć wykorzystane zostaną niestandardowe materiały dydaktyczne i pomoce naukowe, a także związane z tym techniki pracy z uczniami/uczennicami. Zajęcia te będą prowadzone w obszarze ortografii, sprawnego czytania, skutecznego notowania oraz pamięci i koncentracji:

-nauka ortografii w oparciu o skuteczne metody zapamiętywania pisowni słów.

-nauka sprawnego czytania: technika czytania, rozumienie tekstu, praca z tekstem, budowanie motywacji do czytania książek.

-skuteczne notowanie, opracowanie czytanych tekstów, przygotowanie notatek do wypowiedzi ustnej – prezentacji, wypracowań.

-prezentowanie swojej osoby i efektów własnej pracy.

-usprawnianie pamięci i koncentracji dziecka.

-nauka skutecznego zapamiętywania materiału szkolnego.

-elementy skutecznej nauki: przygotowanie materiału, stosowanie powtórek.

eksperymenty i twórcze działanie jako droga do wiedzy na „szóstkę”.

-motywacja do nauki, rola samooceny, budowanie poczucia własnej wartości, komunikacja i relacje w grupie, służące dobrej pracy.

W trakcie zajęć wykorzystane zostaną elementy pedagogiki zabawy, m.in. konkursy, posiłkują się mnemotechnikami w nauczaniu pisowni trudnych słów, Imago Lab – przy zapamiętywaniu materiału, stosują ćwiczenia podnoszące umiejętność czytania oraz pracy z tekstem. Podczas zajęć uczniowie pracują w grupach.

Zajęcia będą prowadzone w szkołach uczniów/uczennic, po 2 godziny (1 godzina - 45minut)w tygodniu od 10.2012r.do 06.2013r.

 

 

 

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE - JĘZYK ANGIELSKI

 

Zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego będą prowadzone według nowoczesnych, nie praktykowanych powszechnie w szkołach, metod nauczania. Podczas zajęć wykorzystane zostaną niestandardowe materiały dydaktyczne i pomoce naukowe, a także związane z tym techniki pracy z uczniami/uczennicami. Łączą one wiele aktywności, które rozbudzają motywację do nauki języka angielskiego, stwarzają możliwości naturalnego komunikowania się oraz kształtują umiejętności czytania i pisania w tym języku. Przede wszystkim zaś dają dzieciom wiele radości i powodów do zadowolenia z pracy, jaką wykonują na zajęciach. Wprowadzają dzieci w świat twórczych działań. Poprzez prace plastyczne dzieci mają okazję rozwinąć swoją wyobraźnię, wyrazić emocje i myśli. Tworząc, utrwalają poznane słownictwo i komunikują się po angielsku. Wykorzystanie dramy na zajęciach, czyli wchodzenie w różne role i odgrywanie scenek rozbudza aktorski potencjał drzemiący w każdym dziecku. Stwarza doskonałą możliwość naturalnego porozumiewania się w języku angielskim. Przestawienia, w których dzieci są zarówno aktorami jak i reżyserami dają ogromną radość uczenia się. Dzieci oswajają się ze słowem pisanym. Na zajęciach oprócz podręcznika wykorzystywane są specjalnie opracowane pomoce dydaktyczne: książeczki edukacyjne i klocki. Bawiąc się nimi, dzieci podejmują pierwsze efektywne próby czytania po angielsku. O niepowtarzalnym charakterze zajęć świadczy bogata oprawa muzyczna. Melodyjne piosenki są spójne z treścią programu. Pomagają zapamiętać całe wyrażenia i trwale zapadają w pamięć. Podręcznik jest dopełnieniem barwnych zajęć. Zawarte w nim ćwiczenia i zabawy aktywizują umysł dziecka, koncentrują, uczą logicznego myślenia i przyzwyczają do pracy z tekstem w języku angielskim. Zajęcia z dramy: wprowadzają podstawowe słownictwo i wyrażenia, kreują naturalny kontekst dla wprowadzanych słów i wyrażeń, pozwalają na prowadzenie zajęć w języku angielskim (gesty nadają słowom konkretne znaczenie), łączą język z zajęciami ruchowymi i elementami zabawy, wykorzystują pomoce wizualne, rekwizyty i muzykę, rozwijają wyobraźnię dziecka, ułatwiają dziecku kontakt z innymi dziećmi, ułatwiają dzieciom wyrażanie własnych emocji i upodobań. Zajęcia ruchowe i zabawy: pomagają powtórzyć słownictwo i wyrażenia, stwarzają naturalne środowisko interakcji językowych, wprowadzają do nauki element zabawy, integrują grupę, uczą mądrego współzawodnictwa. Nauka czytania: wspiera proces uczenia się i zapamiętywania, rozwija umiejętności poznawcze dziecka, przygotowuje dziecko do przyszłej pracy z podręcznikiem, ułatwia powtórzenia w środowisku pozaszkolnym. Praca z kartą pracy: wspiera proces uczenia się i zapamiętywania, rozwija umiejętności poznawcze dziecka, przygotowuje dziecko do przyszłej pracy z podręcznikiem, ułatwia powtórzenia w środowisku pozaszkolnym. Zajęcia plastyczne: ułatwiają posługiwanie się językiem w sytuacjach prawdziwych, pozwalają na posługiwanie się tzw. „language chunks” i kolokacji, rozwijają świat wyobraźni dziecka i wzbogacają słownictwo, uczą dzieci pomysłowości i inicjatywy, ułatwiają dzieciom wyrażanie własnych emocji i upodobań. Piosenki i rymowanki: ułatwiają naukę słownictwa i wyrażeń, wspomagają proces zapamiętywania, poprzez zawarte w piosenkach pytania i odpowiedzi uczą interakcji językowych.

Zajęcia będą prowadzone w szkołach uczniów/uczennic, po 2 godziny (1 godzina - 45minut)w tygodniu od 10.2012r. do 06.2013r.

 

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE – MATEMATYKA

 

Zajęcia prowadzone według programu opracowanego przez nauczyciela/nauczycielkę prowadzącego/ą. Zagadnienia z programu nauczania, które sprawiają uczniom/-nnicom najwięcej kłopotów. Możliwość zakupu materiałów dydaktycznych.

Zajęcia będą prowadzone w szkołach uczniów/uczennic, po 2 godziny (1 godzina - 45minut)w tygodniu od 10.2012r. do 06.2013r.

 

 

 

ZAJĘCIA DLA GIMNAZJUM

 

ZAJĘCIA - EFEKTYWNA NAUKA

 

Celem zajęć jest opanowanie przez uczestników różnego rodzaju technik pozwalających szybko i efektywnie przyswajać materiał szkolny. Ideą jest wyposażenie ucznia w wszechstronne narzędzie, którym szybko i sprawnie będzie mógł się posługiwać w dalszej karierze szkolnej. Po zakończeniu zajęć uczeń nabywa umiejętności samodzielnego doboru najbardziej odpowiednich metod przy selekcjonowaniu informacji, sporządzaniu właściwych notatek oraz zapamiętywaniu treści. Zajęcia realizowane są w blokach tematycznych:

1) Blok technik pamięciowych obejmujący mnemotechniki ćwiczenia oparte na wyobraźni i skojarzeniach

2) Blok rozwijający myślenie logiczne

3) Blok rozwijający myślenie twórcze

4) Blok poświęcony efektywnemu sporządzania notatek

5) Relaks i koncentracja

6) Autoprezentacja i ćwiczenia kształtujące umiejętności społeczne.

Zajęcia będą prowadzone w szkołach uczniów/uczennic, po 2 godziny (1 godzina - 45minut) w tygodniu od 10.2012r. do 06.2013r.

 

PODSUMOWANIE PROJEKTU – MISTRZOSTWA MIĘDZYSZKOLNE

 

Mistrzostwa Międzyszkolne realizowane będą w czerwcu 2013r. Każda z SP i SG wytypuje po 2 najlepszych uczniów/-nnic biorących udział we wsparciu, z zakresu język polski, język angielski, matematyki, efektywnych technik nauki (kat.wiek. w SP: I-III klasa, IV-VI klasa; SG I-III klasa) do startu w konkursach tematycznych. Ponadto oni jak i pozostali uczniowie/uczennice  wezmą udział w grach i zabawach sportowych celem wzrostu integracji środowisk szkolnego. Wszystkim uczestnikom zostaną rozdane certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.

 

Mistrzostwa Międzyszkolne odbędą się ośrodku rekreacyjnym w Psarskiem, którego budowa była współfinansowana ze środków PROW.- projekt „Budowa Centrum Rekreacyjno-Wypoczynkowego w Psarskiem”.

 

 

 

 

 

 

Wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli - rok szkolny 2013/2014

 
 
PPP_poster
 
Szczegółowe informacje o projekcie
 
 
 
 
 
 


 
 

Właściwa strategia - klucz do powodzenia w nauce

Dopasuj techniki uczenia dc swojego stylu uczenia:

WZROKOWCY:

         Używaj kolorowych, pisaków, długopisów i kredek:                                              

         Kluczowe słowa (wzory, daty, idee) zapisuj na niewielkich kartkach, umieszczanych później na wysokości oczu w miejscu, w którym często przebywasz (np. odrabiasz lekcje, studiujesz, itp.). Korzystaj z wielu kolorowi

         Stosuj wizualne pomoce naukowe - taśmy wideo, foliogramy, slajdy;

          Samodzielnie twórz tabele, grafiki, schematy, rysunki, itp.

          Układaj krzyżówki z najważniejszych słów do zapamiętania;

         Jeśli to możliwe wybieraj interesująco zaprojektowane, kolorowe książki.

Wzrokowcy mogą szczególnie dużo skorzystać z takich nowych technik umysłowych

jak np. mapy pamięci oraz obrazowanie informacji do zapamiętania (patrz Sukces w szkole

M. Łukasiewicz).

SŁUCHOWCY:

         Głośno powtarzaj najważniejsze fakty do zapamiętania,

         Informacje, które chcesz szybko przyswoić, czytaj z różną intonacją - dystyngowanie, wrzaskliwie, teatralnie, wolno, szybko, itp.

         Jeśli to możliwe śpiewaj, rapuj, rymuj i deklamuj (tak przedstawiana wiedza „sama wejdzie ci do głowy");

         Możesz samodzielnie ułożyć prostą piosenkę lub krótki wierszyk złożony z najważniejszych słów do zapamiętania.

         Monolog, dialog, dyskusja w grupie, minidebata - to techniki najbardziej przydatne w twoim przypadku,

         Korzystaj z kaset magnetofonowych, także w celu nagrywania i. późniejszego odsłuchiwania informacji do zapamiętania

Szczególnie słuchowcy skorzystają wiele z takich naturalnych wzmacniaczy pamięci jak rytm i rym. Patrz Sukces w szkole.

KINESTETYCY:

         Ucząc się, wykorzystuj dynamikę całego ciała - stosowanie mimiki i pantomimy bardzo ci pomoże w szybkim, przyswajaniu wiedzy;

* Demonstruj pojęcia za pomocą ruchów i gestów;

  • Odegraj krótką scenkę, skecz związany z zadaną lekcją;
  •  Powtarzając lekcje w domu, możesz chodzić po pokoju,

     Jeśli to możliwe - konstruuj przestrzenne modele, wykonuj doświadczenia angażujące ruchowo (wycinanki i lepienie z plasteliny czy modelowanie wcale nie jest głupim pomysłem w twoim przypadku);

  • Chodź lub skacz po dywanie w taki sposób, aby twoje kroki nakreśliły wyimaginowaną linię wzoru chemicznego, datę, słowo do zapamiętania, kształt państwa czy mapę szlaku handlowego, itp.

Kinestetycy szczególnie dużo korzystają z wycieczek (do muzeum, na wystawę, do fabryki czy laboratorium, itd.) oraz innych zajęć przeprowadzanych w terenie (ankiety, wywiady, projekty badawcze, itp.)

Wiele innych niestandardowych strategii uczenia znajdziesz w książce pt. Sukces w szkole (M. Łukasiewicz).

 
 

Zagrajmy o Sukces - rok szkolny 2012/2013

tlo23456

 

„Zagrajmy o sukces”

 

„Zagrajmy o sukces” - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach; Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych).

 

Beneficjentem projektu jest Departament Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Partnerem w realizacji Projektu jest Szkolny Związek Sportowy "WIELKOPOLSKA" w Poznaniu.

 

Projekt „Zagrajmy o sukces” realizowany jest z uczniami klasy II gimnazjum. Projektem tym objętych jest 23 uczniów. Obejmuje on udział każdego uczestnika w modułowych zajęciach:

 

Celem głównym projektu jest dostarczenie atrakcyjnych form edukacji, kształcących rozwój prawidłowych postaw społecznych i edukacyjnych oraz zawierający elementy profilaktyki zachowań patologicznych i agresywnych.

DSC03108

 

idziennik_logowaniep

bip

logo

karta rowerowa

box rekrutacja

niemiec

erasmuspluslogo

Profilaktycy

Informator szkolny

pdfRODO

pdfBiblioteka szkolna

 pdfZniszczone książki

pdfProcedura zwolnień z wf

pdfPrzydział sal lekcyjnych

pdfDuplikaty dokumentów

pdfEgzamin gimnazjalny

pdfEgzamin ósmoklasisty

pdfTerminy rekrutacji

pdfDowozy szkolne

pdfRegulamin - przedszkole

pdfKalendarz  szkolny

pdfPlan lekcji

pdfDyżury specjalistów

pdfDyżur Dyrektora

pdfZajęcia dodatkowe - kółka

pdfŚwietlice

pdfUbezpieczenia uczniów

pdfWarunki ubezpieczenia

 

Etykieta energetyczna

etykieta2

Goście Online

Odwiedza nas 50 gości oraz 0 użytkowników.

Odwiedziło nas

Odsłon artykułów:
2177712