.

Logopeda szkolny

Godziny pracy

mgr Daria Płygawko

 

PONIEDZIAŁEK           8:55 - 10:55

WTOREK                      8.55 - 11.40

ŚRODA                         8.00 - 9:40

CZWARTEK                  8.55 - 11:40

 

D.Plygawko


 

 

 

 

  

Drodzy Rodzice!

 

 

Od września  ubiegłego roku prowadzę zajęcia logopedyczne, które obejmują zarówno uczniów Szkoły Podstawowej, jak i Przedszkolaków. Cotygodniowe indywidualne spotkania mają na celu przede wszystkim poprawę wymowy dzieci. Sukces w terapii logopedycznej w bardzo dużym stopniu zależy od systematycznych ćwiczeń w domu, które mogą stać się także dobrą zabawą  i okazją do wspólnego spędzania czasu. Jestem pewna, że Państwa zaangażowanie w codzienne ćwiczenia z dziećmi przyczyni się do poprawy wymowy dzieci. 

W razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt, jestem do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w gabinecie logopedy. 

 


 

Logopedyczny Konkurs Plastyczny

„Szafa Sabinki”

I miejsce – Bartek Bartkowiak

II miejsce – Alek Kaja

III miejsce – Arek Stachowiak

Wyróżnienie – Mariusz Waligóra

P1070010

P1070011

P1070012

P1070013


 

 

 

Logopedyczny Konkurs Plastyczny

„Nasze minki”

I miejsce – Bartek Bartkowiak kl. Ia

II miejsce - Julia Nowak kl. „0”

III miejsce – Mariusz Waligóra kl. Ia

Wyróżnienie:

Józef Budzyński kl. Ia

Nikodem Wypiorczyk kl. Ia

 

 

 

 

 

 


 

Zajęcia logopedyczne w zerówce

W ramach ćwiczeń profilaktycznych w „zerówce” odbyły się grupowe zajęcia logopedyczne. Zajęcia obejmowały ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe oraz zabawę na różnicowanie głosek opozycyjnych. Wszystko po to, aby dzieci ładniej i wyraźniej mówiły. Na dodatek towarzyszyło im mnóstwo emocji, chęci do działania i zadowolenia. 

 

 


 

 

STYMULACJA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU MOWY

 

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW

 

 

 

  1. ĆWICZENIA ODDECHOWE:

 

• puszczanie baniek mydlanych;

 

• nadmuchiwanie balonów;

 

• dmuchanie na ciepłe potrawy;

 

• wprawianie w ruch lekkich przedmiotów takich jak np. papierki, waciki, piórka, papierowe zabawki;

 

• chuchanie na lusterko;

 

• zdmuchiwanie płomienia świecy;

 

• dmuchanie na wiatraczek;

 

• wąchanie kwiatków – pokazujemy dziecku 2, 3 kwiatki, polecamy je wąchać, dziecko wciąga powietrze nosem, zatrzymuje je i wypuszcza nosem;

 

• dmuchanie w wannie na kaczuszkę z gąbki, która dzięki temu pływa po powierzchni wody.

 

 

 

  1. ĆWICZENIA DŹWIĘKONAŚLADOWCZE:

 

• zabawa „W lesie” – dzieci powtarzają dźwięki:

 

W lesie dzieci zbierają grzyby. W pewnym momencie zrywa się wiatr.

 

Dzieci głosem naśladują szum wiatru (sz, sz, sz).

 

Za chwilę zaczyna padać deszcz (kap, kap, kap).

 

Patrzcie deszczyk przestał padać, wyjrzało słoneczko.

 

Posłuchajcie, jak dzięcioł puka (stuk – puk).

 

Zobaczcie, panowie drwale piłują drzewo (zzz, zzz, zzz).

 

A teraz słyszycie, gdzieś na drzewie ćwierka ptaszek (ćwir, ćwir, ćwir).

 

• Dziecko powtarza tekst wierszyka:

 

Jedzie pociąg: ciuch, ciuch, ciuch.

 

Trąbka trąbi: tu, tu, tu.

 

A bębenek: bum, bum, bum.

 

Na to żabki: kum, kum, kum.

 

Woda kapie: kap, kap, kap.

 

Konik człapie: człap, człap, człap.

 

Baran beczy: be, be, be.

 

A owieczka: me, me, me.

 

Zegar cyka: cyk, cyk, cyk.

 

A dzwoneczki: dzyn, dzyn, dzyn.

 

 

 

  1. ĆWICZENIA NARZĄDÓW MOWY:

 

• przy jedzeniu oblizujemy się jak kotek po wypiciu mleczka, zlizujemy jak kotek jogurt, budyń, miód, krem czekoladowy z talerzyka;

 

• robimy przed lustrem śmieszne miny ( wypychamy językiem policzki, nadymamy policzki jak baloniki, układamy wargi w ryjek – jak do cmokania);

 

• lizanie lizaków i lodów ( od dołu do góry);

 

• smarujemy dziecku usta miodem lub dżemem. Polecamy, aby dziecko zlizało językiem smakołyk;

 

• naśladujemy wargami ruch rybki pijącej wodę;

 

• malujemy dziecku wargi pomadką i prosimy, aby pozostawiło na kartce papieru ślady – całusy.

 

 

 

  1. ĆWICZENIA SŁUCHOWE:

 

• szukanie ukrytych przedmiotów wydających dźwięki (zegarka, radia, budzika itp.);

 

• zabawa „Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje, rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, z ulicy:

 

• zabawa „Zgadnij, co wydało dźwięk” – rozpoznawanie odgłosu przez dziecko – uderzanie pałeczką w szkło, metal, kamień, drewno itp.

 

• rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie: groch, kamyki, gwoździe, cukier itp.

 

• rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych: odkurzacz, mikser, suszarka, pralka.

 

idziennik_logowaniep

bip

box rekrutacja

niemiec

erasmuspluslogo

Profilaktycy

Stara wersja strony

stara www

Informator szkolny

 

pdfWyprawka klasa I

pdfDuplikaty dokumentów

pdfEgzamin gimnazjalny

pdfDowozy szkolne

pdfRegulamin - przedszkole

pdfKalendarz  szkolny

pdfPlan lekcji

pdfDyżury specjalistów

pdfDyżur Dyrektora

pdfZajęcia dodatkowe - kółka

pdfŚwietlice

pdfUbezpieczenia uczniów

pdfWarunki ubezpieczenia

 

Bezpieczeństwo

logo-fdds

ochronadziecka

Etykieta energetyczna

etykieta2

Goście Online

Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.

Odwiedziło nas

Odsłon artykułów:
1709647